16. října 2007

Softwarová pošušnaňí

Zdravíčko, tak jsem se opět dokopal abych něco napsal o softwaru. Nedávno jsem si nainstaloval World of Warcraft a nějak mne to spoutalo. Jsem mág level 29 a mám rád vyšívání. Když už tady píšu o hře, musím říct, že se vývojářům celkem i povedla. Hra sama o sobě je velmi, vážně velmi propracovaná jak v kouzlech, boji, plnění questů ale hlavně i v interakci s ostatními. Jsem neználek, hry na mackovi moc nehraji, tak mne pobavila celá škála možností které jakoby vylepšovali funkce IRC kanálů (ostatně lfg kanál je irc velmi podobný). Jak může být vylepšen IRC kanál? Mno hlavní rozdíl je v tom, že to co vy napíšete vidíte na své postavě. Takže při chatu s ostatními vaše postava máchá rukama, hýbe pusou a podobně. Vtipné jsou "/" příkazy jako je /dance (postava začne tančit), /bravo (postava ocení výkon dalších) a podobně. Opravdu se mi tato hra líbí a až jednou nebudu mít co na práci, ostatní mne budou živit, krmit a tak dále, budu hrát jen WoW:) Bohužel nic nemůže být dokonalé, takže ani WoWko není ušetřeno. Při některých činnostech (rozumněj plnění super obtížného questu, vraždění horďáků, utíkání před horďáky...) se zjevuje velmi často chybové okno s prosbou Blizzardu o popsání chyby a následném odeslání do centrály. Fňuk, jueště se mi nepodařilo přijít na to, jak se to dá vypnout.
Ale to není to, o čem jsem chtěl dnes psát... Chtěl jsem vás upozornit na krásnou vychytávky od firmy plasq jménem Skitch. nUrčitě všichni znáte servery jako je imageshack.us, ukazto.cz a tak podobně. Všechny jsou zaměřeny na hostování vašich obrázků, a to stylem "najdu obrázek v kompu, otevřu hostovací stránky, klik a mám hned několik url pro postování po diskuzních serverech, do icq atd. Skitch na to jde poněkud jinak. Zaregistrujete se u plasq.com, dostanete účet na myskitch.com, stáhnete si nepatrnou (no dobrá -má cca 23MB) aplikaci do vašeho macka a žasnete. Prográmek po spuštění se schová do horní lišty kde bývá growl, čas a další. Po klinutí na srdíčko se vám objeví toto okno:


Zde vidíte co všechno vlastně skitch umí:
1. snap - dovoluje vám udělat obrázek z čehokoliv co máte zrovna otevřeného viditelně. To znamená, že si čtu třeba Malérovy stránky a zaujme mne zde nějaká věc. Tak klinu na srdíčko, snap a vyberu si co je zajímavé.
2. cam - funkce web kamerky ihned. Bohužel u mě neozkoušín jelikož nemám web kamerku.
3. Tools - všechny možné nástroje pro editaci vzniklého obrázku. Tužka pro kreslení (pro něšikovné packy dorovnává linky), úsečka, kroužky, čtvercové obdélníky, plechovka barvy guma, text (skvěle čitelné díky outlině) a praktické šipky. Velikost nastroje se mění jednoduše posuvníkem.
4. Color - barvičky jimiž můžete vylepšit obrázek. Skitch umí pracovat i s průhledností. Pokud vás přednastavené barvičky neba, můžete si namíchat vlastní.
5. Undo a Clear asi vysvětlovat nemusím.

A teď lahůdka. Místo abyste nyní ukládali obrázek do macka a následně uploadovali na nějaký server je tu váš účet na myskitch.com. Jednoduše pojmenujete obrázek a zmáčknete webpost. Po chvilce uploadu stisknete akorat share a už můžete rozesílat odkazy. Pokud někdo nechce někam uploadovat, může využít "drag me" tlačítko, které dovoluje bez ukládání rovnou odeslat mailem obrázek, vrhnout ho na plochu, do cyberducku bo kam si jen ukážete.
Pokud se vám stýská po obrázcích které jste nedávno típali, je tu History. Přehledně zpracovaná historie obrázlů dle data s ikonkami jestli byly obrázky publikované na webu nebo mailem a tak dále. Samozřejmostí je filtrování podle použítí, takže si tu hromadu obrázků můžete snadno procházet.Pokud budete chtít postovat na internet obrázek již uložený v počítači, stačí se podívat do Photos a jednoduše procházet. Skitch má ještě mnoho dalších vychytávek, o nichž se rozepíšu snad ještě časem, ale teď už jdu do pelechu:)
Doporučuji si prohlédnout video na stránkách plasq.com, které je velmi pěkně zpracované a nejspíš se vám najednou bude v mackovi nějak nestávat tohoto programu:) Plasq mimo jiné mají několik dalších aplikací které stojí za povšimnutí. Jestli se k nim dostanu, určitě onich napíšu. Jo a pro zájemce o skitch: bohužel se jedná o neveřejné demo - stahování je na pozvánky, takže budete muset sehnat někoho, kdo vám ji pošle.

A jen tak na okraj... Leopard vyjde za devět dní večer 26.10. 2007 :) (a už teď si můžete svou verzi předobjednat)
wheeeeeeee!!!!!

Žádné komentáře: